چقدر بک لینک برای سایتم نیاز دارم تا به صفحه 1 گوگل برسم؟
این بک لینکها رو بگیرم دیگه تا یکماه دیگه میاد صفحه 1 گوگل؟
من بک لینکهای سایت رقیبم رو عینا برای سایت خودم ثبت کردم ولی نتیجه ای نگرفتم؟ اشکال از کجاست؟
بک لینک دیگه جواب نمیده، چون من از چند جا بک لینک گرفتم ولی هیچ فایده ای نداره.
اینها برخی سوالاتی هست که وبمسترها همیشه از ما میپرسند. این مطلب راجع به این هست که در هنگام خرید بک لینک چه مواردی رو باید رعایت کنیم و چکار باید بکنیم تا نتیجه خوبی حاصل بشه. برخی نکات داخل پروسه لینک سازی هست که باید رعایت بشه و برخی نکات هم خارج از پروسه لینک سازی هست که باید روی سایت انجام بشه. این هماهنگی بین شاخص های سئوی سایت هست که دست به دست هم میدهند و باعث رشد سایت در نتایج گوگل می شوند. در این مقاله ( [مطالعه موردی]: 0 تا 100 افزایش رتبه این سایت در گوگل با کلمه “پشتیبانی شبکه” از رتبه 19 به رتبه 2 در 15روز!) بصورت تقریبا کامل به روند سئوی سایت و افزایش رتبه یک سایت بصورت عملی شرح دادیم. در این مطلب میخواهیم بیشتر در مورد اولویت های سئو و اینکه چه زمانی باید از چه نوع بک لینکی استفاده کنیم، نکاتی را عرض کنیم. با ما در سوپروب همراه باشید.
طبق بررسی سایت semrush.com (یک سایت مطرح آنالیز سئو و بک لینک می باشد) که در آن هزاران سایت را مورد بررسی قرار داده، در سال 2018 بک لینک، پنجمین شاخص گوگل و همچنین از 12شاخص برتر در رتبه بندی نتایج گوگل، 4 شاخص مربوط به بک لینک می باشد.
بک لینک تاثیر غیر قابل انکاری در افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل و افزایش اعتبار و سئوی سایت دارد. سایت های مختلفی هستند که خدمات بک لینک ارائه می کنند. و از طرفی وبمستر ها به دنبال خرید بک لینک هستند تا بتوانند رتبه سایت خود را در نتایج جستجو افزایش دهند. ولی با توجه به اینکه بنده هیچ گونه مقاله ای در این زمینه بصورت عملی ندیدم، تصمیم گرفتم این نکات رو که خیلی هم پرسیده میشه اینجا عرض کنم.
فهرست
راز موفقیت در لینک سازی، طبیعی بودن بک لینک است.
از نظر گوگل هیچ سایتی نباید برای سایت برای خود بک لینک خریداری کند یا در سایت دیگری اقدام به لینک سازی نماید، نظر گوگل این است که سایت ها باید از نظر برندینگ و محتوا دارای مطالب مفید و جذاب باشند تا کاربران به آن مطالب لینک دهند و به این صورت لینک های سایت افزایش یابد.پس در واقع طبیعی بودن بک لینک به این معنی است که شما باید در لینک سازی، رفتار کاربران سایت خود را در بحث لینک سازی شبیهسازی کنید. بک لینک در حال حاظر یک کار فنی و تخصصی می باشد که حتما بایستی توسط کارشناس سئو یا زیرنظر آن انجام شود تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.
5 مرحله برای رسیدن به صدر نتایج جستجوی گوگل:
یک سوال مهم که همواره وبمستران گرامی از ما میپرسند این است که آیا با خرید بک لینک به رتبه فلان گوگل میرسم؟ یا میپرسند که با چقدر بک لینک به فلان رتبه گوگل میرسیم. در پاسخ باید عرض کنم که شما تنها با خرید بک لینک به احتمال 99% نمی توانید به رتبه های بالای گوگل برسید مگر اینکه شاخص های دیگر سئو را نیز مدنظر قرار دهید و مراحل سئو را به درستی انجام دهید. در اینجا به 5 مرحله مهم برای رسیدن به صدر نتایج گوگل میپردازیم. (البته مراحل بیشتری دارد ولی اینجا خلاصه آنها را بیان میکنیم.) و جایگاه هر نوع بک لینک و زمان انجام هر کدام از آنها را (لینک سازی دائمی – بک لینک سایدبار – رپورتاژ خبری ) بیان خواهیم کرد.
مرحله 1: سئوی داخلی:
اگر می خواهید سایت خود را با کلمهی کلیدی مدنظر به رتبه های بالای گوگل برسانید باید توجه داشته باشید که باید یک روالی را طی کنید تا بتوانید به رتبه های بالای گوگل دست یابید. قبل از اقدام لینک سازی باید لندینگ پیج (صفحه اختصاصی مرتبط با کلمه کلیدی سایت) مورد نظر خود را بهینه سازی کنید بین سازی شامل دو بخش است اول محتوای کامل و قوی برای آن صف ایجاد کنید دوم مطلب را از نظر سئوی عکس ها، ساختارهای متنی و تیترهای متن و لینک دهی داخلی بهینه سازی کنید. برای هر صفحه بیش از 2 الی ۳ کلمه کلیدی در نظر نگیرید.
روش انجام: صفحه مورد نظر شما باید دارای متن مناسب و کاربرپسند و سئوشده باشد.
مرحله 2: تولید محتوا:
سایت خود را با مطالب مرتبط با کلمه کلیدی مدنظرتان به روز رسانی کنید و محتواهای مرتبط آن قرار دهید. هر چقدر این تولید محتوا باکیفیتتر حرفه ای تر و منظم تر باشد تاثیر مستقیم و بهتری روی رتبه سایت در نتایج گوگل خواهد داشت.
روش انجام: باید از تولید محتوا حول کلمه کلیدی مدنظر شما باشد نه در مورد کل موضوعات سایت شما.
قبل از بیان مراحل بعدی که در مورد بک لینک می باشند، به معرفی انوع خدمات بک لینک سوپروب می پردازیم.
انواع بک لینکهای سوپروب:
الف- لینک سازی شامل:
- بسته های لینک سازی راکت (لینک سازی سایتهای متنوع و باکیفیت )
- رپورتاژ در سایتهای PBN سوپروب (رپورتاژ در شبکه اختصاصی سایتهای سوپروب که سایتهای با عمر 4+ سال، باکیفیت و اتوریتی بالا هستند. شاخصه مهم اینها ارزان بودن آنهاست )
ب: بک لینک ماهیانه (یا سایدبار یا تبلیغات متنی) شامل:
- بک لینک در سایتهای PBN سوپروب (شاخصه مهم این بک لینکها ارزان بودن آنهاست در عین حال از کیفیت مطلوب برخوردار هستند.)
- بک لینک در بیش از 100 سایت کشوری
ج: رپورتاژ در سایتهای خبری
مرحله 3: لینک سازی دائمی:
این نوع بک لینک که به لینک سازی دائمی یا بکینگ انبوه یا لینک بیلدینگ معروف است به معنی ثبت بک لینک انبوه به صورت دائمی در سایت های کاربر محور می باشد. سایت های کاربر محور سایت هایی هستند که کاربر امکان ثبت نام و ایجاد پروفایل در آن را دارد و می توانند محتوای مورد نظر خود را در سایت مربوطه قرار دهد. وبلاگ ها، شبکههای اجتماعی، فروم ها از این دسته هستند.
پس از تکمیل سئوی داخلی، دومین قدم لینک سازی در سایت های مختلف به روش طبیعی و طبق اصول آن می باشد. با این کار، کلمه کلیدی سایت شما در گوگل افزایش رتبه را تجربه خواهد کرد. این که به رتبه ۱ یا صفحه ۱ یا صفحه 3 گوگل برسد بستگی به کیفیت بک لینک ها و رقابت کلمه کلیدی دارد. این جا چند نمونه را عرض میکنیم:
- بر روی یک سایت در زمینه آگهی استخدامی کار کردیم که با اصلاح سئوی داخلی، تولید محتوا و لینک سازی از صفحه ۱۲ گوگل به صفحه 2 گوگل رسید.
- بر روی سایتی در زمینه خدمات چاپ دیجیتال و کاتالوگ کار شد و با اصلاح سئوی داخلی و تولید محتوا و لینک سازی از صفحه ۱۳ به صفحه 3 گوگل رسید.
پیشنهاد ما: پیشنهاد شماره 1#سوپروب برای لینک سازی استفاده از “بسته های جامع لینک بیلدینگ راکت” می باشد. که در این بسته ها در انواع سایتهای قوی ایرانی خارجی (اکثرا ایرانی) که مرتبط تر، رنک بالاتر و داری تنوع و کیفیت بالا هستند ثبت می شوند و اصول سئو در این بسته ها رعایت می شود. پس اگر میخواهید اقدام به لینک سازی کنید، ابتدا این بسته ها را سفارش دهید.

محتوای ویژه اعضای خبرنامه
این بخش از مطلب، ویژه اعضای خبرنامه سایت می باشد، لطفاً جهت مشاهده این بخش از مطلب، ایمیل خود را وارد نمایید.
مرحله 4: رپورتاژ
رپورتاژ به این معنی است که یک مطلب مرتبط با موضوع سایت شما در یک سایت معتبر به همراه لینک شما درج شود. رپورتاژ هم مثل بک لینک سایت بار باید زمانی انجام شود که سایت به صفحات اول گوگل رسیده باشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که رپورتاژ هزینه زیادی دارد و بخاطر هزینه آن منصرف شوید. ولی این را هم بدانید که رپورتاژ نیاز به تمدید ندارد و با یکبار هزینه، بک لینکهای بسیار قوی بدست می آورید که میتواند سایت شما را به رتبه های بالای گوگل برساند.
پیشنهاد ما: خرید رپورتاژ خبری از سوپروب که شامل بیش از 100 سایت بزرگ کشور می باشد. اینکه چقدر رپورتاژ تهیه کنید بستگی به رقبای سایت شما دارد. مثلا موضوعات تور و بلیط که رقابت بالایی دارند مسلما رپورتاژ بیشتری نیاز دارد.
استفاده از کلمات کلیدی اصلی در انکرتکستها – حفظ فاصله زمانی بین رپورتاژها و استفاده از متن های اختصاصی و موارد دیگر که اگر پروسه رپورتاژ زیرنظر سوپروب انجام شود تمام شاخص های سئو در این رپورتاژها مدنظر قرار داده می شود.
مرحله 5: بک لینک سایدبار یا بک لینک ماهیانه
بک لینک سایدبار یا تبلیغات متنی که معمولا در سایدبار سایت ها و در تمام صفحات سایت ثبت می شود. این نوع بک لینک ها، پکینگ های قوی هستند. وقتی که سئو داخلی و تولید محتوا و لینک سازی ها انجام شد و به صفحات یا رتبه های اول گوگل نزدیک شد میتوانید از این بک لینک ها استفاده کنید تا رتبه های بالاتر دست پیدا کنید. دلیل اینکه بک لینک سایدبار را در مرحله 5 قرار دادیم این است که باید برای آن هزینه ماهیانه بپردازید. پیشنهاد ما این است که تا جایی که میتوانید با لینک سازی و سپس رپورتاژ رتبه سایت خود را افزایش دهید و بعد از آن یا همزمان میتوانید بک لینک سایدبار هم داشته باشید.
پیشنهاد ما: بک لینک ماهیانه در سایتهای PBN سوپروب (ارزانتر) و یا بک لینک ماهیانه قوی تر در بیش از 100 سایت بزرگ کشوری (قوی تر و گرانتر)
ادامه:
پس از انجام موارد فوق، در صورتی که طبق اصول سئو و همگام با دیگری مولفه های سئو انجام شود، قطعا باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل خواهد شد. اگر پس از این موارد هنوز به رتبه مورد نظر نرسید، قدرت و تعداد این مراحل افزایش یابد تا به رتبه مورد نظر دست پیدا کنید.