فهرست
رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ در واقع متن یا نوشته ایست که محصولات و خدمات ما را در سایت های مختلف به صورت یک آگهی تبلیغ می کند و علاوه بر ان تبلیغ محصولات شرکت های مختلف را نیز بر عهده دارد. نوشتن یک رپورتاژ آگهی باید در کمال صداقت و به دور از جناح گیری و جانب داری صورت گیرد و هرگز نباید در ان هجو و اغراق به کار رود.
یکی از مزایایی که خرید رپورتاژ آگهی از سایت سوپروب می توانند داشته باشند، نشر آن ها در سایت های معتبر و معروف است؛ این انتشار سبب می شود تا مردم به صورت ناخودآگاه به برند یا سایت شما روی آورند و به آن اعتماد کنند، توجه کنید سایتی که در آن نشر می دهید بسیار حائز اهمیت است. باید بدانید که قرار دادن رپورتاژ ها در این سایت ها همان طور که خیلی پر سود است، آسان نیست و قوانین و مقررات سفت و سختی در این زمینه دارد که سوپروب میتواند در اجرای رپورتاژ به شکل اصولی شما را همراهی کند.
پکیج های رپورتاژ سوپروب چه مزیت های رقابتی دارد؟
کاملترین لیست سایتها:
با بیش از 200 سایت معتبر ایرانی که بیش از 30 مورد از آنها اختصاصی هستند. یعنی سایتهایی هستند که برای اولین بار رپورتاژ در آنها توسط سوپروب ارائه می شود، پس لینکهای خروجی کمی دارند و بسیار تاثیر خوبی دارند
پکیج های موضوعی:
پکیج های موضوعی سبک زندگی، فناوری، خبری، اقتصادی، موزیک، تور و گردشگری،
پکیج های تخفیفی متنوع:
بیش از 20 پکیج تخفیفی با رنج قیمتهای متنوع از 200 هزار تومان تا چند میلیون تومان مناسب جهت پوشش نیازهای مختلف وبمستران گرامی
قیمتهای رقابتی:
مشاهده می شود بعضی از کانال ها و سایتهای ارائه دهنده خدمات رپورتاژ ، قیمت رپورتاژ آگهی را بیش از قیمت خود سایت اصلی ارائه می دهند که این مورد در سوپروب سعی شده تا پایین ترین قیمت ممکن برای وبمستران گرامی لحاظ شود.
مشاهده شاخص های سئوی سایتها:
پکیج هایی که ارائه می شود به همراه شاخص های سئوی هر سایت شامل عمر سایت – DA – و الکسای سایت می باشند.
مشاوره و پشتیبانی:
این امکان برای مشتریان گرامی فراهم شده تا از 0 تا 100 نکات مربوط به رپورتاژ از مشاوره استفاده نمایند و این مشاوره شامل انتخاب پکیج مناسب تا نکات سئو در متن رپورتاژ و زمانبندی ثبت آن و موارد مشابه می باشد تا هم رپورتاژهای با کیفیتی بگیرید و هم از نظر سئو و گوگل کیفیت بالایی داشته باشند و به نتیجه مناسبی برسد.
متن رپورتاژ:
سفارش متن رپورتاژ توسط تیم تولید محتوای سوپروب و با کیفیت بالا و یونیک و رعایت اصول برندینگ و سئو پذیرفته می شود.
سیستم انلاین سفارش و پیگیری:
کاربران گرامی می توانند از طریق سیستم آنلاینی که برای این منظور تهیه شده، بصورت آنلاین لیست سایتها را بررسی و نسبت به خرید اقدام کنند. همچنین در پروسه ایجاد سفارش، میتوانند متن رپورتاژ خود را آپلود نمایند. پس از پروسه ثبت سفارش، پیامک تایید سفارش برای مشتری ارسال می شود. همچنین گزارش رپورتاژ به صورت آنلاین به مشتری ارائه می شود.
نکات مربوط به تیترهای رپورتاژ:
در رپورتاژ های اگهی سر تیتر ها بسیار حائز اهمیت هستند. اگر در رپورتاژ های اگهی شاهد تیتر های جذاب و حرفه ای نباشیم، تعداد طرفداران و بازدیدکنندگان سایت به شدت کاهش می یابند.
اگر ما بیاموزیمچگونه یک تیتر دقیق و جذاب بنویسیم، موفق می شویم سئو سایت خود را ارتقا بخشیده و فروش محصولات و خدمات خود را چند برابر کنیم. یک تیتر جذاب و زیبا به اندازه ی نوشتن متن آگهی حائز اهمیت است.
انواع رپورتاژ آگهی:
بیش تر افراد رپورتاژ اگهی را در قالب متن یافته اند و هیچ قالب دیگری را برای آن نمی شناسند. در صورتی که باید اشاره کرد که یک رپورتاژ اگهی علاوه بر قالب گزارش خبری، قالب های دیگری هم دارد که به ذکر آن ها می پردازیم:
1- رپورتاژآگهی تصویری: در این قالب، رپورتاژ اگهی در قالب یک عکس قرار می گیرد و این قالب معمولا مورد استفاده ی شرکت هایی است که می خواهند محصولات خود را تبلیغ کرده و به نمایش بگذارند.
2- دفاعیه: این قالب معمولا مورد استفاده ی شرکت هایی است که سعی دارند افکار و اذهان عمومی را به سوی برند خود برانگیزند و تحت تاثیر قرار دهند.
3- ژورنالیستی: بیش تر شرکت های معروف از این طریق باعث جلب نظر رسانه ها به خود می شوند و محصول خود را تبلیغ می کنند.
تاثیر رپوتاژ اگهی در سئوی سایت
در واقع رپورتاژ اگهی وسیله ایست که به کمک آن به تبلیغ محصولات و خدمات خود می پردازید و می توانید به طیف وسیعی از کاربران سایت های مختلف نشان دهید. شما در این میان علاوه بر معرفی محصول و خدمات خود می توانید با قرار دادن لینک وب سایت خود، بازدید ان را افزایش دهید.
این عمل یک نکته ی مهم و مثبت در روند کار شما و ارتقای سئو ی سایت به شمار می رود. وقتی کلمه کلیدی مور استفاده ی شما در موتور های جستجو گر گوکل سرچ شود، گ.ل متوجه می شود و سایت شما را نشان خواهد داد و شما می توانید بسته به تبلیغ خود نوع کلمه کلیدی را برگزینید.
بک لینک در رپورتاژ آگهی
بک لینک در واقه وسیله ایست که از آن برای افزایش رتبه گوگل سایت خود استفاه می کنیم و بک لینک در رپورتاژ آگهی بسیار حائز اهمیت است و دقیقا به همین دلیل است که مدیران سایت های مختلف یا سئو سایت ها در پی خرید بک لینک دائمی از دیگر سایت ها هستند.
یکی دیگر از مواردی که باعث معروف شدن و افزایش بازدید می شود، کمپین های تبلیغاتی رسانه ای است که این کمپین ها شباهت هایی با رپورتاژ اگهی دارند. این کمپین ها برای بهتر دیده شدن در گوگل بسیار خوب عمل می کنند. مشابهت میان کمپین های تبلیغاتی و رپورتاژ فقط در بک لینک ها و کلمات کلیدی هستند که ارائه می دهند و گرنه از نظر نوع مطالبی که ارائه می دهند تفاوت دارند.
نحوه نوشتن یک رپورتاژ اگهی فوری و موثر
رپوتاژ آگهی دسته ای از تبلیغات است که با تبلیغات معمولی تفاوت های زیادی دارد. تقریبا می توان گفت 80 تا 90 درصد رپوتاژ های اگهی را تبلیغات تشکیل می دهند به همین دلیل نمی توان از ان ها کپی برداری کرد.
رپورتاژ آگهی بیانگر نماینده ی یک متن کامل است به گونه ای که بخشی از مطلب را شامل می شود و این بخش باید بتواند محتوا و منظور را به سرعت کاملا درست و دقیق برساند. این رپورتاژ باید علاوه بر جذاب و گیرا بودن، ذهن خواننده را به خود درگیر کند و او را به سمت ادامه ی محتوا سوق دهد.
برای نوشتن یک رپورتاژ کامل و خوب باید از به کار بردن تصاویر خسته کننده و کسل بار دوری کرد و به جای ان از جملات و تصاویر جذاب و زیبا استفاده کرد تا هم خواننده را نگه دارد و هم او را به سمت سایت شما سوق دهد. نکته دیگر که حائز اهمیت است استفاده ی بهینه از عکس ها و تصاویر است که به گونه ای به کار نروند تا متن در ان ها جا بماند چون با این کار رپورتاژ اگهی شما ناقص تلقی شده و با مشکل روبرو می شود.
آشنایی با کمپین تبلیغاتی
در بیش تر مواقع معیار کاملی برای ارزیابی اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی وجود ندارد. سازمان ها و ارگان هایی که به صورت دائمی کار تبلیغات را برعهده دارند، معمولا کم کم به اثر بخشی رسانه ها و ابزار های مختلف پی می برند. مهم ترین صفت از یک کمپین تبلیغاتی، حجم ریالی کمپین است. به طور کلی کمپین ها ی تبلیغاتی مجموعه ای از فعالیت های چند جانبه به شمار می روند که با هدف خاص برای مخاطب تنظیم می شوند تا پیام مناسب را با یک بودجه درخور به او برساند.
در آخر شما باید یک قانون را در نوشتن رپورتاژ به خوبی رعایت کنید و آن قانون 70 به 30 است. این قانون یعنی شما باید تا 70 درصد متن و محتوایی تولید کنید که علاوه بر این که خواننده را به وجد می اورد و اشتیاق را در او بر می انگیزد، حالتی سرگرمی و به دور از خستگی برای خواننده ایجاد کند. پس اگر می خواهید در کسب و کار خود سریع تر از همیشه رشد و پیشرفت کنید، از ضرورت رپورتاژ اگهی غافل نشوید.
برای اطلاع از پکیج های رپورتاژ تخفیفی و اقساطی سوپروب میتوانید در کانال تلگرامی به آدرس @super_reportage عضو شوید.