در این مطلب که مهمترین موضوعش در مورد زمان خرید رپورتاژ هست میپردازیم و در پایان 2 سوپرایز در مورد رپورتاژ رو عرض میکنم که در هیچ جایی نخواهید دید.
یکی از تاثیرات رپورتاژ در زمینه سئو، افزایش محبوبیت سایت در گوگل و افزایش امتیاز سایت در گوگل می باشد. یکی از نکاتی که بسیار مهم است زمان خرید رپورتاژ می باشد. اگر شما میخواهید سایت خود را سئو کنید و میخواهید روند سئوی سایت را که شامل موارد زیر هست را انجام دهید، مطمئن بشوید که ترتیب این موارد را به درستی رعایت کرده اید.
- بهینه سازی داخلی سایت
- تولید محتوا
- سوشیال مارکتینگ (احتمالاً)
- برندینگ در سایتها
- لینک سازی یا خرید بک لینک انبوه (افزایش رتبه از ناکجا آباد تا صفحه 2 گوگل)
- رپورتاژ (از صفحه 2 گوگل یا رتبه 10 گوگل تا رتبه 1)
رپورتاژ چه مفهومی برای گوگل دارد؟ (بسیار مهم)
رپورتاژ در پروسه سئو، یک نوع بک لینک محسوب می شود که از سایتهای معتبر و بزرگ به سایت شما داده می شود. ببینید، از نظر گوگل هیچ سایتی نباید برای خودش بک لینک ثبت کند، گوگل میگوید شما فقط باید سایت با محتوای ارزشمند و مفیدی داشته باشید تا کاربران و سایتهای معتبر به شما لینک بدهند و فقط به این روش لینک بدست بیاورید.
گوگل وقتی میخواهد اعتبار و ارزش سایتی را اندازه گیری کند، بررسی می کنید که آن سایت در بین [کاربران و سایتهای معتبر] چه جایگاهی دارد. بک لینکهایی که شما تهیه میکنید یا هنگامی که اقدام به لینک سازی برای سایت خود میکنید در واقع به این معنی هستند که کاربران سایت شما از سایت شما راضی بوده و اقدام به انتشار لینک شما در فرومها، وبلاگهایشان، سایتها و پروفایلشان در شبکه های اجتماعی نموده اند. که این بک لینکها از سایتهای کاربر محور بوده اند.
ولی سایتهای معتبر چه؟ یکی از شاخص های اندازه گیری اعتبار و برندینگ سایتها از نظر گوگل، لینک دادن و معرفی سایت شما در سایتهای معتبر و بزرگ ( مثلا سایتهای خبری یا سایتهای مرتبط با حوزه کاری سایت شما) می باشد.
وقتی رپورتاژ تهیه میکنید، از نظر گوگل بدین معنی است که سایتهای معتبر و بزرگ به برند شما ارزش قائل هستند و برند شما معتبر است. پس گوگل هم برای این اعتبار، ارزش قائل می شود.
زمان مناسب برای اقدام به خرید رپورتاژ

زمان خرید رپورتاژ
رپورتاژ زمانی تاثیر گذار است که شما کلمه کلیدی هدف خود را به طور مناسبی گستر داده باشید و در نتایج گوگل در صفحات اولیه قرار گرفته باشید. من رپورتاژ را به دوپینگ تشبیه میکنم. دوپینگ برای ورزشکارانی که ضعیف هستند بی فایده است اما اگر چند ورزشکار که با هم رقابتی نزدیک دارند را در نظر بگیرید که یکی از آن ها دوپینگ کرده است می بینید که شخصی که دوپینگ کرده است اول خواهد شد. اگر سایت شما با کلمه کلیدی مشخصی در صفحات اول گوگل می باشد ، می توانید با خرید بک لینک و رپورتاژ مناسب می توانید به راحتی به رتبه های اول دست پیدا کنید.
وقتی سایتتان به صفحه 2 گوگل رسید، میتوانید اقدام به خرید رپورتاژ کنید.
در رپورتاژی که خریداری می کنید بیش از 5 بک لینک ثبت نکنید
افراد زیادی تصور می کنند که هر چه در یک صفحه از لینک های بیشتری استفاده کنند رتبه و امتیاز بیشتری هم دریافت خوهند کرد، اما این یک تصور کاملا اشتباه است. از نظر گوگل هر صفحه ای یک ارزش و اعتبار (page athurity) مشخص دارد ، این اعتبار به صورت مساوی میان لینک های آن صفحه تقسیم می شود ، در اصل شما با قرار دادن لینک های بیشتر نه تنها همان لینک بلکه بقیه لینک های موجود را هم کم ارزش و فاقد اعتبار خواهید کرد.
در یک صفحه دوبار به یک صفحه دیگر لینک ندهید
یکی دیگر از تصورات اشتباه که میان کارشناسان و شرکت های ارائه دهنده خدمات وب بسیار شایان است ، لینک دادن به یک صفحه با متن های لینک (anchor text) متفاوت می باشد . در این کار گوگل فقط لینک اولی که به آن صفحه است را معتبر شناخته و بقیه ی لینک هایی که به همان صفحه منتهی می شوند را بی اعتبار خواهد کرد.
لینک هایی که در رپورتاژ ثبت می کنید را به صفحات داخلی بدهید.

لینکدهی داخلی
صفحه اصلی هر سایت عموما با عباراتی عمومی و پر جستجو هدف گذاری خواهد شد. رپورتاژ ها عموماً آنقدر قوی نیستند که بتوانند اینگونه صفحاتی با اینگونه کلمات کلیدی عمومی را تقویت کنند. البته اگر رقابت در آن کلمه کلیدی پایین باشد و یا شما رتبه ای بسیار بالا در گوگل داشته باشید این کار می تواند برای شما موثر باشد. پیشنهاد ما این است که همیشه در رپورتاژ های خود به صفحات داخلی و غیر از اصلی و با کلمات کم رقابت لینک سازی کنید، زمان که کلمات های کلیدی کم رقابت و جانبی شما کاملا قدرت گرفتند و رتبه شما ارتقا یافت، می توانید برای ارتقا رتبه خود در کلمات پر رقابت اقدام کنید.
استفاده از تصاویر اختصاصی در رپورتاژ
گوگل وجود عکس در متن و صفحه را یکی از فاکتور های مهم خود در رتبه بندی و امتیاز دهی به مطالب اعلام کرده است. بهتر است برای افزایش اعتبار صفحه رپورتاژ عکس هایی اختصاصی تهیه کرده و در صفحه قرار دهید. ارتباط بیشتر میان عکس و متن می تواند ارزش کلی متن را بیشتر کند و در نتیجه رپورتاژ خریداری شده می تواند برای وبسایت شما نتیجه بهتی به همراه داشته باشد.
برای رپورتاژ خودتان بک لینک بگیرید.
همانطور که همه شما می دانید بک لینک های خریداری شده در صورت بی اعتبار بودن توسط گوگل شناسایی می شوند و می توانند جریمه گوگل را به همراه داشته باشند. اما در مقابل لینک دهی داخلی همیشه موجب کسب امتیاز و ارتقای رتبه سایت بوده است. شما می توانید از خود سایتی که از آن رپورتاژ تهیه کردید بک لینک خریداری کنید و لینک صفحه رپورتاژ را در آن قرار دهید. این کار می تواند به صفحه رپورتاژ شما اعتبار ببخشد و نتیجه کار را به حد قابل توجهی تغییر دهد.
قبل از خرید اعتبار دامنه و spam score سایت پذیرنده را حتما چک کنید
با یک ابزار آنلاین مانند open site explorer می توانید عمر، اعتبار دامنه و spam score سایتی را که می خواهید از آن رپورتاژ بخرید را بررسی کنید. این عوامل فاکتور های بسیار مهمی در نتیجه و تاثیر رپورتاژ خواهند داشت.
اگر domain authority سایتی که بررسی می کنید بالاتر از 50 بود یعنی یک سایت عالی برای خرید رپورتاژ پیدا کرده اید نمره های 40 و 30 به ترتیب بیان کننده خوب بودن و معمولی بودن آن سایت برای خرید رپورتاژ می باشد ، از سایت هایی که دارای domain authority زیر 30 هستند رپورتاژ تهیه نکنید چرا نتیجه حاصل از رپورتاژ در این سایت ها بسیار پایین است.
در مورد spam score هم باید دقت داشته باشید که سایت مورد نظر spam score بالاتر از 5 نداشته باشد. چرا که سایت هایی که دارای نمره بالاتر می باشند، اعتبار و ارزش خود را از نظر گوگل، به دلیل لینک سازی زیاد و فروش بالای بک لینک، از دست داده اند.
حجم و محتوای رپورتاژ آگهی
رپورتاژ به این معنی است که یک سایت دیگر یک صفحه از سایت خود را به شما می فروشد تا شما در آن به سایت خود لینک داده و برای سایت خود تبلیغ کنید. با رعایت نکات زیر در مورد حجم مطلبی که می توانید در این صفحه قرار دهید، می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید:
- متن خود را بین 1000 کلمه تا 2000 کلمه بنویسید، هر چه متن طولانی تر باشد بهتر است.
- به کلماتی که به آن ها لینک داده شده توجه کنید تا دقیقا همان عباراتی باشند که می خواهید امتیاز و اعتبار کسب کنند.
- در متنی که می نویسید از تیتر هایی با تگ h2 و h3 حتما استفاده کنید
- برای لینک دهی عباراتی دقیق و طولانی را هدف قرار دهید و از لینک دادن به عبارت های عمومی و پر جستجو اجتناب کنید.
- حتماً دقت کنید که متنی که مینویسید کپی نشده باشد و کاملا یونیک و اختصاصی باشد.
- اگر سایتی که در آن می خواهید رپورتاژ خبری تهیه کنید قابلیت ارسال کامنت و دیدگاه را دارد برای رپورتاژ خود کامنت بدهید تا اعتبار صفحه رپورتاژ شما در گوگل بالا برود.
2 سوپرایز:
- یک نکته بسیار مهم و حیاتی برای طبیعی شدن رپورتاژ
- بررسی یک نمونه موفق که با کلمه “بلیط قطار” از روش لینکدهی به رپورتاژ استفاده کرده و با این کلمه در صفحه 1 گوگل هست.

محتوای ویژه اعضای خبرنامه
این بخش از مطلب، ویژه اعضای خبرنامه سایت می باشد، لطفاً جهت مشاهده این بخش از مطلب، ایمیل خود را وارد نمایید.
برای طبیعی تر شدن رپورتاژ در متن رپورتاژ یک لینک به غیر از سایت خودتان بدهید. لینکی که:
- مرتبط با موضوع سایت شما باشد.
- از سایت شما قوی تر باشد.
این لینک یک سایت خارجی یا ویکی پدیا باشد. دلیل آن هم این است که باعث طبیعی تر جلوه دادن رپورتاژ می شود. در واقع این پیام را به گوگل میرساند که این سایت، یک مقاله در مورد یک موضوعی تهیه کرده و در آن لینک به 2-3 سایت مرتبط و معتبر داده. پس ارزش سایت شما هم افزایش می باید.
و اما سایت ایرانی که با کلمه “بلیط قطار” صفحه 1 گوگل هست.
برای سایت قاصدک 24 در سایت مهر نیوز رپورتاژ ثبت شده:
(منبع)
و و برای رپورتاژش در سایت حرف تازه بک لینک داده شده که همونطور که میبینید تاثیر بسیار خوبی داشته.
(منبع)
نظرتون رو با ما در میون بزارید.