زمان مناسب برای اقدام به خرید رپورتاژ
رپورتاژ زمانی تاثیر گذار است که شما کلمه کلیدی هدف خود را به طور مناسبی گستر داده باشید و در نتایج گوگل در صفحات اولیه قرار گرفته باشید. یکی از سایت های ارائه دهنده خدمات وب در خارج از ایران رپورتاژ را به دوپینگ تشبیه کرده است. دوپینگ برای ورشکارانی که ظعیف هستند بی فایده است اما اگر چند ورزشکار که با هم رقابتی نزدیک دارند رادر نظربگیرید که یکی از آن ها دوپینگ کرده است می بینید که شخصی که دوپینگ کرده است اول خواهد شد. اگر سایت شما با کلمه کلیدی مشخصی در صفحات اول گوگل می باشد ، می توانید با خرید بک لینک و رپورتاژ مناسب می توانید به راحتی به رتبه های اول دست پیدا کنید.
در رپورتاژی که خریداری می کنید بیش از 5 بک لینک ثبت نکنید
افراد زیادی تصور می کنند که هر چه در یک صفحه از لینک های بیشتری استفاده کنند رتبه و امتیاز بیشتری هم دریافت خوهند کرد، اما این یک تصور کاملا اشتباه است. از نظر گوگل هر صفحه ای یک ارزش و اعتبار (page athurity) مشخص دارد ، این اعتبار به صورت مساوی میان لینک های آن صفحه تقسیم می شود ، در اصل شما با قرار دادن لینک های بیشتر ن تنها همان لینک بلکه بقیه لینک های موجود را هم کم ارزش و فاقد اعتبار خواهید کرد.
در یک صفحه دوبار به یک صفحه دیگر لینک ندهید.
یکی دیگر از تصورات اشتباه که میان کارشناسان و شرکت های ارائه دهنده خدمات وب بسیار شایع است ، لینک دادن به یک صفحه با متن های لینک (anchor text) متفاوت می باشد. در این کار گوگل فقط لینک اولی که به آن صفحه است را معتبر شناخته و بقیه ی لینک هایی که به همان صفحه منتهی می شوند را بی اعتبار خواهد کرد.
مثلا دوبار به صفحه اصلی لینک میدهند. یکبار با کلمه “تور ارزان” و یکبار با کلمه “تور” که اشتباه است.
لینک هایی که در رپورتاژ ثبت می کنید را به صفحات داخلی بدهید
صفحه اصلی هر سایت عموما با عباراتی عمومی و پر جستجو هدف گذاری خواهد شد. رپورتاژ ها عموماً آنقدر قوی نیستند که بتوانند اینگونه صفحاتی با اینگونه کلمات کلیدی عمومی را تقویت کنند. البته اگر رقابت در آن کلمه کلیدی پایین باشد و یا شما رتبه ای بسیار بالا در گوگل داشته باشید این کار می تواند برای شما موثر باشد. پیشنهاد ما این است که همیشه در رپورتاژ های خود به صفحات داخلی و غیر از اصلی و با کلمات کم رقابت لینک سازی کنید، زمان که کلمات های کلیدی کم رقابت و جانبی شما کاملا قدرت گرفتند و رتبه شما ارتقا یافت، می توانید برای ارتقا رتبه خود در کلمات پر رقابت اقدام کنید.
استفاده از تصاویر اختصاصی در رپورتاژ
گوگل وجود عکس در متن و صفحه را یکی از فاکتور های مهم خود در رتبه بندی و امتیاز دهی به مطالب اعلام کرده است. بهتر است برای افزایش اعتبار صفحه رپورتاژ عکس هایی اختصاصی تهیه کرده و در صفحه قرار دهید. ارتباط بیشتر میان عکس و متن می تواند ارزش کلی متن را بیشتر کند و در نتیجه رپورتاژ خریداری شده می تواند برای وبسایت شما نتیجه بهتی به همراه داشته باشد.
برای صفحه رپورتاژ از همان سایت ارائه دهنده بک لینک خریداری کنید
همانطور که همه شما می دانید بک لینک های خریداری شده در صورت بی اعتبار بودن توسط گوگل شناسایی می شوند و می توانند جریمه گوگل را به همراه داشته باشند. اما در مقابل لینک دهی داخلی همیشه موجب کسب امتیاز و ارتقای رتبه سایت بوده است. شما می توانید از خود سایتی که از آن رپورتاژ تهیه کردید بک لینک خریداری کنید و لینک صفحه رپورتاژ را در آن قرار دهید. این کار می تواند به صفحه رپورتاژ شما اعتبار ببخشد و نتیجه کار را به حد قابل توجهی تغییر دهد.
قبل از خرید اعتبار دامنه و spam score سایت پذیرنده را حتما چک کنید
با یک ابزار آنلاین مانند open site explorer می توانید عمر، اعتبار دامنه و spam score سایتی را که می خواهید از آن رپورتاژ بخرید را بررسی کنید. این عوامل فاکتور های بسیار مهمی در نتیجه و تاثیر رپورتاژ خواهند داشت.
اگر domain authority سایتی که بررسی می کنید بالاتر از 40 بود یعنی یک سایت عالی برای خرید رپورتاژ پیدا کرده اید نمره های 35 و 30 به ترتیب بیان کننده خوب بودن و معمولی بودن آن سایت برای خرید رپورتاژ می باشد ، از سایت هایی که دارای domain authority زیر 30 هستند رپورتاژ تهیه نکنید چرا نتیجه حاصل از رپورتاژ در این سایت ها بسیار پایین است مگر اینکه مرتبط با موضوع سایت شما باشند.
در مورد spam score هم باید دقت داشته باشید که سایت مورد نظر spam score بالاتر از 5 نداشته باشد. چرا که سایت هایی که دارای نمره بالاتر می باشند، اعتبار و ارزش خود را از نظر گوگل، به دلیل لینک سازی زیاد و فروش بالای بک لینک، از دست داده اند.
استفاده از رپورتاژ های رایگان
بسیاری از سایت های موجود به شما این اجازه را می دهند که به عنوان یک کاربر ساده مقاله ای را در سایت آن ها قرار دهید، به این مطالب عموماً پست های مهمان گفته می شود. شما می توانید با لینک سازی در یکی از این مطالب برای سایت خود اعتبار کسب کنید. سایت های پذیرنده این گونه خدماتی عموماً مطالبی را می پذیرند که کیفیت بالایی داشته باشند و موضوع مطالب ذکر شده کاملا با موضوع حدف همان سایت سازگار باشد. این کار اگر به خوبی انجام گیرد می تواند برای هر دو طرف خدمات دهنده و خدمات گیرنده سود آور باشد.
حجم و محتوای رپورتاژ آگهی
رپورتاژ به این معنی است که یک سایت دیگر یک صفحه از سایت خود را به شما می فروشد تا شما در آن به سایت خود لینک داده و برای سایت خود تبلیغ کنید. با رعایت نکات زیر در مورد حجم مطلبی که می توانید در این صفحه قرار دهید، می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید:
- متن خود را بین 1000 کلمه تا 2000 کلمه بنویسید، هر چه متن طولانی تر باشد بهتر است.
- به کلماتی که به آن ها لینک داده شده توجه کنید تا دقیقا همان عباراتی باشند که می خواهید امتیاز و اعتبار کسب کنند.
- در متنی که می نویسید از تیتر هایی با تگ h2 و h3 حتما استفاده کنید
- برای لینک دهی عباراتی دقیق و طولانی را هدف قرار دهید و از لینک دادن به عبارت های عمومی و پر جستجو اجتناب کنید.
- حتماً دقت کنید که متنی که مینویسید کپی نشده باشد و کاملا یونیک و اختصاصی باشد.
- اگر سایتی که در آن می خواهید رپورتاژ خبری تهیه کنید قابلیت ارسال کامنت و دیدگاه را دارد برای رپورتاژ خود کامنت بدهید تا اعتبار صفحه رپورتاژ شما در گوگل بالا برود
- از تگ های نوفالو در لینک هایی که در رپورتاژ آگهی قرار می دهید استفاده نکنید.